Konfitura z fiołków

20:19


dżem z fiołków galaretkta fiołkowa





składniki
3 filiżanki fiołków,
1/2 litra wody,
250 g cukru żelującego z pektynami
1 cytryna

Konfitura, dżem albo galaretka z fiołków. Gdy pierwszy najtrudniejszy etap czyli skubanie kwiatków mamy już za sobą. Przesypujemy kwiaty na białą kartkę tak aby dać szansę wszystkim w nich zamieszkałym i zwiedzającym. Po zakończonej ewakuacji przesypujemy fiołki do miski i zalewamy gorącą wodą. Ja zostawiłam je w wodzie na noc aby puściły kolor. Następnie zlewamy wywar do którego dodajemy cukier i cytrynę. Gotujemy kilka minut i przelewamy do maleńkich słoiczków.

You Might Also Like

14 comments

  1. Pomysł bardzo ciekawy :)
    A próbowała Pani ze zwykłym cukrem ? Gdyby dłużej pogotować ? hmmm...nie używam żelującego, ale obawiam się w trakcie długiego gotowania konfitura mogłaby stracić ten piękny kolor...
    Może wypróbuję, bo fiołki zakwitły masowo w ogródku ;)
    Dziękuję za dołączenie do naszej akcji "Rośliny jadalne z polskiej łąki i lasu"

    http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/rosliny-jadalne-z-polskiej-laki-i-lasu

    Zapraszamy ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam! I W ten sposób z samym cukrem zrobiłam syrop fiołkowy. ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooooooooooo :) I zachował ten piękny kolor ?

    W ubiegłym roku próbowałam zrobić fiołki w cukrze, kandyzowane, miały być do ozdoby deserów...niestety nic z tego nie wyszło. Wyglądały jak mały, fioletowy zlepek czegoś, w żadnym wypadku nie przypominały kwiatu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to intensywny fiolet, syrop jest raczej różowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna! Uwielbiam konfiturę z fiołków.
    Dziękuję za przyłączenie się do Kwiatożerców:
    http://pinkcake.blox.pl/2012/03/Klub-Kwiatozercow-2012.html
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. obłędny kolor i za pewne smak!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne! Mam już tyle pomysłów na wykorzystanie tej konfitury. A można nie zlewać wywaru, tak aby kwiatki pozostały z konfiturze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zlewam wywar. Kwiatki zostają bez kolory więc nie wygladają ciekawie. Pozatym mam obawy, co do zmiany smaku.

      Usuń
  8. Ale fajnie. Ja mam na imię Ada i u mnie dzisiaj też konfitura z fiołków :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, mam całą działkę fiołków więc pewnie jutro się za to zabiorę:) ale mam pytanie, do czego najczęściej można użyć konfitury z fiołków??

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako dodatek do wszelakich desrów. Dzieciaki wcinaja ją za sam kolor ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę czekać do następnego roku i zrobię! Na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za piękne przepisy do Akcji!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. uwielbiam takie przetworowe akcje. I szperanie po kredensie. Masz ochote na słoiczek dżemu z fiołków? ;]

      Usuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images